تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 13:46
کد خبر : 6591

نگرانی هواداران رُم از وقوع سندروم سال سوم مورینیو

نگرانی هواداران رُم از وقوع سندروم سال سوم مورینیو
شروع ناامید کننده تیم فوتبال رُم در فصل جدید سری A، هواداران این تیم را نگران ابتلای تیم محبوب‌شان به سرنوشت تیم‌‌های پیشین آقای خاص کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سه امتیاز، اگر تا پیش از این «سندروم سال سوم ژوزه مورینیو» برای هواداران رُم، یک فرضیه مضحک به نظر می‌رسید، اکنون آنها با تمام وجودشان ترس صحت داشتن این فرضیه را احساس می‌کنند.

ناکامی مورینیو در سومین سال مربیگری‌اش در یک تیم که به سندروم سال سوم آقای خاص معروف شده، در تیم‌‌های قبلی تحت هدایت او مانند چلسی، رئال مادرید و منچستریونایتد او را تا برکناری از این تیم‌ها پیش برد و اکنون به نظر می‌رسد که رمِ آقای خاص نیز دارد در همین مسیر قدم می‌گذارد که نتیجه‌اش می‌تواند پایان کار مرد پرتغالی در المپیکو باشد.

رم در ۶ هفته اول سری A، تنها ۵ امتیاز گرفته است. اگرچه این تیم در این ۶ هفته یک برد تماشایی پرگل با نتیجه ۷ بر صفر مقابل امپولی نیز داشته اما از دست دادن امتیاز در ۵ بازی دیگر سبب شده است که قرمزپوشان پایتخت ایتالیا اکنون تنها ۲ امتیاز بالاتر از منطقه سقوط جدول و در رده شانزدهم جدول باشند.

اولین تجربه مورینیو از ناکامی در سومین سال مربیگری‌اش، ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ بود و او با توافق دو جانبه از آبی‌های لندن جدا شد آن هم پس از کسب دو قهرمانی متوالی در لیگ با این تیم و کسب قهرمانی جان حذفی و اتحادیه در سال پایانی.

در اینتر، مورینیو دو سال متوالی فاتح سری A شد که سال دومش با سه‌گانه اروپا، لیگ و حذفی همراه بود. در اینتر اما مورینیو سال سوم را ندید، چرا که فلورنتینو پرس او را به رئال مادرید برد. در اسپانیا، آقای خاص سال سوم را به پایان رساند اما با قبول ناکامی در رقابت با بارسلونا برای فتح لالیگا و شکست در لیگ قهرمانان اروپا. به همین دلیل در سناریویی مشابه به دوره اولش در چلسی، مرد پرتغال با توافق دو جانبه با پرس، کنار رفت.

تابستان همان سال او به چلسی برگشت و دو سال بعد در سال ۲۰۱۵ لیگ برتر را با این تیم فتح کرد اما ماه دسامبر همان سال، در خلال سومین فصل حضورش اخراج شد. تیم بعدی مورینیو منچستریونایتد بود که در فاصله ماه جولای سال ۲۰۱۶ تا دسامبر سال ۲۰۱۸ هدایتش را برعهده داشت و از قضا سومین فصل حضورش در این تیم با تیرگی روابط او با تعدادی از مهره‌های کلیدی تیم و در نتیجه اخراجش در آستانه سال جدید بود.

پس از تجربه‌ای نه چندان موفق و طولانی در تاتنهام، مورینیو به عنوان یک قهرمانی در استقبال شدید هواداران وارد رم شد و با کسب اولین قهرمانی اروپایی جالوروسی در فصل نخست نزد هواداران محبوبیت بیشتری هم کسب کرد. مورینیو یک سال بعد با رساندن رم به فینال لیگ اروپا، جای پای خود را روی نیمکت جالوروسی محکم‌‌تر کرد اما فصل جدید برای او و تیمش طوری آغاز شده که به نظر نمی‌رسید پایان خوشی برای آنها داشته باشد و این در حالیست که مالکان باشگاه در پنجره نقل و انتقالات، هزینه قابل توجهی برای تقویت گرگ‌ها انجام داده‌اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.