تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 12:38
کد خبر : 7755

قلعه‌نویی: خاطرات خوبی از قطر دارم

قلعه‌نویی: خاطرات خوبی از قطر دارم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید تیم یکپارچه‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری سه امتیاز، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی ایران مقابل فلسطین در مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳، اظهار داشت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم، می‌خواهم یکی دو مطلب بگویم. خوشحالم که بازی‌ها در قطر برگزار می‌شود، چون ۴۰ سال پیش در قطر بازی می‌کردم و خاطرات خوبی از السد و کشور خوب قطر دارم. مطمئنم این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های آسیا خواهد بود، چون قطر از برگزاری جام جهانی تجربه خوبی بدست آورده است و این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

وی افزود: در این تورنمنت‌ها بازی اول خیلی مهم است. با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش و در ساختار دفاعی خوب است و دوندگی بالایی دارد. نتایج فلسطین در دو، سه بازی گذشته نشان می‌دهد که ساختار دفاعی قوی دارند. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت‌مان می‌خواهیم وارد مسابقات شویم. تیم ما از نظر روحی – روانی و فنی که در این مدت که مسئولیت را برعهده گرفتم، بهترین شرایط را دارد و امیدوارم با بازی‌ و نتایج خوب آن چیزی که لیاقت کشور عزیزمان و مردم هست را بدست بیاوریم.

قلعه‌نویی درباره اظهارات اخیر بازیکنان تیم ملی در رابطه با اتحادی که بین تیم بوجود آمده است، گفت: فوتبالیست‌ها در قبال مردم و مملکت‌شان مسئولیتی دارند و این مسئولیت باعث می‌شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند، به این خاطر از روزی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتیم، بیشترین تمرکزمان این بود که تیم ملی را یکپارچه کنیم، چه داخل و چه بیرون زمین. این کار را به وسیله بازیکنان انجام دادیم و خوشبختانه بچه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسائل دیگر را کنار بگذارند و فکر و ذکرشان برای داشتن بهترین عملکرد در داخل زمین باشد. بازیکنان این مسئله را در ۶،۷ ماه گذشته نشان دادند و با وجود مشکلات و دغدغه‌هایی که بوده، بهترین عملکرد را نشان داده‌اند. برای فردا هم مطمئنم عملکرد بسیار بالاتری خواهیم داشت، چون در چند اردویی که با هم بودیم بازیکنان از نظر روحی – روانی و فنی خوب بودند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه تیم ملی از دوره حضور قبلی‌اش تا الان محمل شکست در بازی رسمی نشده، یادآور شد: ساختار دفاعی در نباختن بخش مهمی از فوتبال است، ولی بخش مهم‌تر ذهن من فوتبال هجومی است. علاوه بر داشتن ساختار دفاعی خوب دنبال بازی تهاجمی هستیم. مردم از بین نتیجه یک بر صفر یا ۳ بر یک؛ نتیجه‌ ۳ بر یک را می‌پسندند. در فینال جام جهانی یا دوره قبلی جام ملت‌های آسیا بازی‌های پرگل را شاهد بودیم. فوتبال در حال حاضر تبدیل به ساختار دفاعی و حمله شده است. ما بخش تهاجمی را بیشتر دوست داریم تا مردم لذت ببرند. این مسئله به تلاش بازیکنان برمی‌گردد تا با بازی‌های هجومی بهترین دفاع را انجام دهند. در برخی از بازی‌ها گل می‌خوریم و هزینه می‌دهیم ولی نگرش‌مان را تغییر نمی‌دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.