تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 9:39
کد خبر : 7038

خبر بد کنفدراسیون آسیا برای باشگاه‌های ایرانی

خبر بد کنفدراسیون آسیا برای باشگاه‌های ایرانی
کنفدراسیون فوتبال آسیا بنا دارد قانون بازی جوانمردانه مالی را از فصل آینده مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا به اجرا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری سه امتیاز، نشریه «الریاضیه» عربستان به نقل از منابع خبری خود مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در نظر دارد قانون بازی جوانمردانه مالی را در دوره آینده مسابقات باشگاهی قاره کهن اجرا کند. به این ترتیب باشگاه‌هایی که مخارج بیشتری نسبت به درآمدهای خود داشته باشند، با تنبیهاتی چون محرومیت از شرکت در رقابت‌ها مواجه خواهند شد.

قانون بازی جوانمردانه مالی برای اولین بار در فوتبال اروپا اجرا شد و درآمد باشگاه‌هایی که در مسابقات زیر نظر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) شرکت می‌کنند، باید به اندازه مخارج آنها باشد. قانون فوق در سال ۲۰۰۹ به تصویب رسید و از ابتدای فصل ۱۲-۲۰۱۱ اجرا شد.

به گزارش تسنیم، این اتفاق برای باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس که در کسب مجوز حرفه‌ای و درآمدزایی مشکل دارند، خبر بدی محسوب می‌شود و چنین قانونی ممکن است باعث غیبت آنها در رقابت‌های فوتبال باشگاهی آسیا شود.

رقابت‌های فوتبال باشگاهی آسیا از فصل ۲۵-۲۰۲۴ قرار است در سه سطح به نام‌های لیگ قهرمانان نخبگان آسیا (AFC Champions League Elite)، لیگ قهرمانان آسیای دو (AFC Champions League 2) و چلنج لیگ آسیا (AFC Challenge League) برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.