تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 12:30
کد خبر : 6574

حذف نیمی از شرکنندگان مسابقات دوومیدانی هند به دلیل دوپینگ!

حذف نیمی از شرکنندگان مسابقات دوومیدانی هند به دلیل دوپینگ!
نیمی از شرکت‌کنندگان مسابقات دوومیدانی هند به دلیل دوپینگ کنار گذاشته شدند.

در آخرین روز مسابقات دوومیدانی هند در دهلی‌نو تعداد شرکت کنندگان به دلیل حضور افسران دوپینگ در ورزشگاه جواهر لعل نهرو به نصف کاهش یافت.

افسران آژانس ملی مبارزه با دوپینگ هند یک روز پس از انتشار تصاویر ویدئویی از دستشویی سالنی که تعداد زیادی سرنگ استفاده شده را در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد، در این مسابقه حضور یافتند. در نتیجه در فینال مسابقه ۱۰۰ متر مردان، تنها یک ورزشکار (لالیت کومار) در بلوک‌های شروع حضور داشت. به گفته وی، هفت شرکت کننده باقی مانده به او گفتند به دلیل گرفتگی و تنش عضلانی با مشکلاتی مواجه شده‌اند. یکی از مربیان گفت که در پایان مسابقه دختران، یک ورزشکار حتی پس از عبور از خط پایان به دویدن ادامه داد (!) و افسر کنترل دوپینگ مجبور شد برای گرفتن نمونه به او برسد.

در فینال دوی ۱۰۰ متر در رده زیر ۲۰ سال تنها سه ورزشکار شروع کردند و فقط یک شرکت کننده در پرتاب چکش در بین ورزشکاران رده زیر ۱۶ سال به رقابت پرداخت. به گفته رئیس فدراسیون دوومیدانی هند برخی از ورزشکاران در مراسم اهدای جوایز حضور نیافتند یا مدال‌های خود را دریافت نکردن، زیرا می‌ترسیدند مجبور شوند در آزمون دوپینگ شرکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.