تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 7:33
کد خبر : 84

چشم همه به فولاد و نکونام

چشم همه به فولاد و نکونام

فولاد خوزستان که طی فصل جاری و فصل گذشته با هدایت جواد نکونام به یکی از تیم های قدرتمند و با کیفیت لیگ برتر بدل گشته، حالا فاصله زیادی تا صعود به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ندارد. فاصله ای که فقط یک جدال ۹۰ دقیقه ای با تیم العین امارات میان آن

فولاد خوزستان که طی فصل جاری و فصل گذشته با هدایت جواد نکونام به یکی از تیم های قدرتمند و با کیفیت لیگ برتر بدل گشته، حالا فاصله زیادی تا صعود به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ندارد. فاصله ای که فقط یک جدال ۹۰ دقیقه ای با تیم العین امارات میان آن فاصله انداخته. فولاد که فصل گذشته در لیگ ایران سوم شد، در شرایطی باید تک بازی پلی آف مرحله گروهی را مقابل نماینده قدرتمند امارات برگزار کند که طبق قرعه کشی انجام شده، باید در اهواز از حریف خود میزبانی می کرد اما از آنجایی که ایران به دلیل عدم امکان رعایت پروتکل های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات، میزبانی را از دست داد، حالا در ریاض،پایتخت عربستان باید با العین دیدار کند. مسابقه ای که برنده آن را راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان خواهد کرد و بازنده آن، به کشور خود بازخواهد گشت.

به بهانه این دیدار حساس که امشب از ساعت ۲۰:۲۰ برگزار خواهد شد، مروری داشته ایم بر عملکرد ۶ تیم ایرانی که پیش از این طعم حضور در پلی آف آسیا را چشیده اند:

*استقلال تهران

رکوردار بیشترین حضور در رقابت های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم استقلال است که طی سالیان اخیر، بیشترین حضور را در این مرحله از رقابت ها داشته و همواره هم سربلند از آن خارج شده. سابقه حضور استقلال در پلی آف های آسیا به سال های دور بر می گردد اما آبی ها طی سالیان اخیر هم حضوری پررنگ در این مرحله از بازی ها داشته اند. آن ها در لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ دو مرحله در پلی آف حضور داشتند و ابتدا موفق شدند با نتیجه ۲-۰ ذوب آهن، دیگر نماینده پلی آفی ایران را از مقابل بردارند و سپس در دیداری به یاد ماندنی با نتیجه ۳-۱ از سد الاتفاق عربستان گذشتند و به مرحله گروهی رقابت ها راه یافتند.

۵ سال بعد و در مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۷، آبی ها با هدایت علیرضا منصوریان پذیرای السد قطر بودند که ژاوی را در ترکیب خود داشت. این بازی هم درنهایت در ضربات پنالتی به سود استقلال تمام شد تا این تیم یک بار دیگر از معبر پلی آف، به مرحله گروهی بازی ها راه پیدا کند.

آخرین حضور استقلال در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا اما به فصل گذشته بر می گردد.جایی که آبی ها با هدایت فرهاد مجیدی به دو برد مقتدرانه دست یافتند. آن ها ابتدا با نتیجه ۳-۰ تیم الکویت را شکست دادند و سپس در قطر، با ۵ گل تیم الریان را در هم کوبیدند و توانستند جواز حضور در دور گروهی بازی ها را کسب کنند.

چشم همه به فولاد و نکونام

*ذوب‌آهن اصفهان

سبزپوشان دیار نصف جهان بعد از استقلال، دومین تیم باسابقه در مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند. آن ها نخستین بار در این مرحله، در سال ۲۰۱۲ با استقلال روبرو شدند و با دو گل تن به شکست دادند اما پس از آن، توانستند دو بار از دل پلی آف، راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان بشوند. آن ها ابتدا در سال ۲۰۱۸ و با کسب برتری ۳-۱ مقابل آیزول هند راهی مرحله گروهی شدند و یک بار هم در سال ۲۰۱۹، با کسب برتری مقابل ۱-۰ الکویت و ۳-۲ الغرافه قطر، جواز حضور در دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کردند.

چشم همه به فولاد و نکونام

*نفت تهران

نفت که روزگاری از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بود و در لیگ قهرمانان آسیا شگفتی سازی می کرد و امروز هیچ جایگاهی در سطح اول فوتبال ایران ندارد، از تیم هایی است که سابقه حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفت تهران در مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ با هدایت علیرضا منصوریان، توانست با یک گل تیم الجیش قطر را شکست دهد و راهی مرحله گروهی آن رقابت ها بشود. آن ها سال بعد هم یک بار دیگر به این مرحله راه پیدا کردند و باز هم مقابل الجیش قطر قرار گرفتند اما این بار ۲-۰ شکست خوردند و از صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازماندند.

چشم همه به فولاد و نکونام

*پدیده مشهد

تنها نماینده فعلی مشهد در رقابت های لیگ برتر، یک بار تجربه حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد و آن یک بار هم از راه برتری در دو مسابقه پلی آف به دست آمده.

پدیده که فصل گذشته با نام شهرخودرو راهی لیگ قهرمانان شد، ابتدا در دور اول پلی آف توانست با نتیجه ۲-۱ تیم الرفاع بحرین را شکست بدهد و سپس در دور دوم پلی آف، در ضربات پنالتی از سد تیم السیلیه قطر گذشت و به دور گروهی راه یافت.

چشم همه به فولاد و نکونام

*سایپا

سایپا دیگر تیم ایرانی است که سابقه یک حضور و دو بازی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را دارد. آن ها که در سال ۲۰۱۹ و با هدایت علی دایی توانستند پا به مرحله پلی آف بگذارند، در دور اول و در استادیوم شهر قدس، توانستند با نتیجه ۴-۰ تیم میرواپنجاب هند را از مقابل بردارند اما در دور دوم پلی آف، در قطر با نتیجه ۳-۱ مغلوب الریان شدند و از راهیابی به دور گروهی بازماندند.

چشم همه به فولاد و نکونام

*صبای قم

صبای قم هم دیگر ایرانی ناکام در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا است. آن ها که در سال ۲۰۱۳ در پلی آف به میدان رفتند، در خانه مقابل تیم الشباب امارات به نتیجه تساوی ۱-۱ دست پیدا کردند و درنهایت، در ضربات پنالتی مقابل نماینده امارات تن به شکست دادند تا تیم صمد مرفاوی، شانس حضور در مرحله گروهی این رقابت ها را از دست بدهد.

چشم همه به فولاد و نکونام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.