تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 16:02
کد خبر : 6108

جوابی به خاموشی چیلرها در هتل آکادمی‌ ملی المپیک

جوابی به خاموشی چیلرها در هتل آکادمی‌ ملی المپیک
رییس آکادمی ملی المپیک توضیحاتی در مورد خاموش شدن چیلرها در هتل آکادمی ملی المپیک ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری سه امتیاز به نقل از ایسنا، فرهاد صدر در واکنش به گلایه نایب قهرمان المپیک توکیو از کار نکردن کولرها در هتل آکادمی‌ملی‌المپیک بیان کرد: در تهران برق مناطق زیادی به دلیل افزایش مصرف قطع شده بود و حتی همین امروز هم مدیرعامل منطقه با من تماس گرفت و عنوان کرد که دوباره برق قطع می شود و شامل آکادمی‌ملی‌المپیک و مجموعه انقلاب هم خواهد شد. این موضوع به دلیل شرایط حاد گرما و مصرف بالای برق است. خواهش کردم مانند همیشه که با ما تعامل داشتند، دوباره این اتفاق نیفتد و عنوان کرد از دست او خارج است. مصرف برق بسیار زیاد و بحرانی است و مجبور می‌شوند که برق برخی مناطق را قطع کنند.

او ادامه داد: مشکل در سیستم آکادمی ملی المپیک نیست بلکه سطح کشور درگیر گرمای حاد است. اگر برق را قطع نکنند، افت ولتاژ اتفاق می‌افتد و کشش وسایل سرمایشی برای خنک کردن کم می‌شود. در آکادمی‌ملی‌المپیک از چیلر استفاده می‌شود و به دلیل افت ولتاژ، باد گرم می‌زند. زمانی هم که برق قطع می‌شود، ژنراتور تنها روشنایی را حفظ می‌کند و کشش روشن نگه داشتن چیلرها را ندارد.

صدر در مورد اینکه نبود وسایل سرمایشی و گرم بودن فضای اتاق‌ها باعث کاهش وزن و انرژی ورزشکار می‌شود و این در حالی است که آنها برای بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌شوند، تصریح کرد: طبیعی است وقتی شرایط سخت و بحرانی است روی همه تاثیر می گذارد و همه داریم در این شرایط کار می کنیم. یک نفر تمرین می کند، یک نفر در کارخانه کار می‌کند. شرایط سخت برای همه است و طبیعی است برای ورزشکاران بیشتر اذیت کننده باشد. من الان پیش دوستان بودم و به آنها گفتم، می‌دانم که شرایط برای ورزشکاران سخت‌تر است اما یک مقدار قبول کنیم که شرایط از لحاظ گرما و مصرف برق بحرانی است. البته به نظر می رسد از فردا هوای تهران دو درجه خنک‌تر می‌شود و کمتر دچار افت ولتاژ برق می‌شویم.

او در مورد حل شدن مشکل گرم شدن اتاق‌ها در زمان قطعی برق تاکید کرد: تنها راهی که به ذهنم می‌رسد این است، پنکه رومیزی به اتاق‌ها بدهیم و وقتی برق قطع شد، ورزشکاران بتوانند در زمان استراحت از این پنکه‌ها استفاده کنند. فکر می‌کنم با ژنراتور امکان استفاده از پنکه‌ها وجود دارد ولی امکان استفاده از چیلر وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.