نقد و معرفی کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۳ امتیاز، کتاب «کسب و کاری به نام فوتبال» نوشتهٔ میثم راستی، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ در آبادان رونمایی شد.
این کتاب ۲۱۱ صفحهای نشر متخصصان منتشر شده است و همانگونه که از نام ناشر آن پیداست پایگاه اصلی مخاطبان این نوشته تخصصی است.
موضوع کتاب و انگیزه نویسنده از انتشار کتاب
موضوع کتاب در مورد توانمندسازی اقتصاد فوتبال کشور، بیان و رفع نقاط ضعف و راهکارهای حل مشکل است.
میثم راستی نویسنده کتاب در مراسم رونمایی از کتاب بر اهمیت صنعتی شدن فوتبال و تبدیل آن به یک کسبوکار تأکید داشته است. او به نقش هواداران در توسعه اقتصادی باشگاهها اشاره کرده و مشکلاتی مانند وابستگی فوتبال ایران به بودجههای دولتی را بهعنوان مانعی برای صنعتی شدن این ورزش مطرح کرده است.
در مورد طراحی جلد کتاب:
«کسب و کاری به نام فوتبال» ترکیبی جذاب از تصویر یک زمین فوتبال و یک توپ است که نقشه جهان روی توپ نقش بسته. این طراحی بهخوبی پیام کتاب را منتقل میکند؛ یعنی ارتباط فوتبال با اقتصاد جهانی و کسبوکار.
عناصر گرافیکی، مانند استادیوم در پسزمینه و نوری که بر توپ میتابد، نماد پویایی و اهمیت فوتبال در مقیاس جهانی است. ترکیب رنگهای گرم و سرد، تضاد زیبایی ایجاد کرده که توجه مخاطب را جلب میکند.
نقاط قوت کتاب:
یک) نویسنده برای جامعه فوتبالی نسخه نوشته که خودش در شرایط واقعی و مدیریتیاش(صنعت نفت آبادان) مشغول به کار بوده است. در واقع با تلفیق راهکارهای علمی- عملی به مخاطبان حوزه تخصصی خود راهکار ارائه میکند.
دوم) نوشتار صادقانه: در برخی موارد نویسنده حتی شکستهایش و درس عبرت گرفتن از اشتباه محاسباتی برخی ایدهها را به شکل صحیح عنوانکرده است.
سوم) دست رد بر برخی باورهای غلط: نویسنده به استناد آمار تحقیقی برخی باورهای غلط رایج در جامعه را رد کرده است. مانند مسئله سود و زیان باشگاههای ترکیه یا لباس فیک در فوتبال اروپا
چهارم) پیشنهاداتی مطابق با الزامات AFC: نویسنده به الزامات دریافت مجوز حرفهایسازی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خوبی آشنا است و مطابق با آنها به باشگاهها برای توسعه و صنعتی شدن پیشنهاداتی ارائه میکند.
نقاط ضعف:
یکم)در برخی بخشهای کتاب شاهد ریتم تکراری و مونولوگ نویسنده هستیم که امکان خستگی خوانندگان و مخاطبان کتاب را فراهم میکند، به ویژه برای فوتبالیها که کمتر به مطالعه کتاب دل میدهند. برای حل مشکل مونولوگ بودن نوشته، بهتر بود با تهیه برخی مصاحبهها این نقطه ضعف رفع شود.
دوم) در بخشهایی از کتاب، جای خالی جملات یا روایاتهای جهانی – منطقهای مرتبط با مطالب ارایه شده برای تغییر در سبک روایت کتاب مشهود است. برای نمونه جایی که در مورد فروشگاه صنعت نفت اشاره شده، میتوانست به آمار و ارقامی درباره فروشگاه منچستریونایتد و یک تیم امارات اشاره شود.
سوم) اهالی علم به ویژه در کتابها برای مدیران فوتبال کمتر از عناوینی مانند مهندس استفاده میکنند. در این کتاب حداقل ۲ مرتبه از واژه مهندس استفاده شده است.
نظر شما چیست؟
آیا بعد از خواندن این مطالب تمایل دارید کتاب مذکور را بخوانید؟ یا خیر؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.
انتهای پیام/
برچسب ها :معرفی کتاب کسب و کاری به نام فوتبال ، میثم راستی ، نقد کتاب ، نقد کتاب کسب و کاری به نام فوتبال ، وحید مرادی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰