کار اندیش: افتضاحترین سال ورزشیام با زاگرس جنوبی رقم خورد

به گزارش پایگاه خبری 3 امتیاز، مریم کاراندیش یکی از چهرههای شناخته شده هندبال بانوان است که سابقه بازی در خارج از کشور را هم در کارنامه خود ثبت کرده است. با وجود اینکه کاراندیش و یارانش در رقابتهای فصل اخیر هندبال بانوان به رتبه سوم رسیدند، اما با اتفاقات عجیب و غریبی روبرو شد. همین موضوع باعث شد گلایههای خود را با مخاطبان در میان بگذارد:
*در فصل جاری عضو کدام تیم بودید؟ از شرایط مالی راضی بودید؟
عضو تیم هندبال بانوان زاگرس جنوبی فعال در حوزه نفت و گاز فعال است. متاسفانه شرایط مالی بدی برای ما رقم خورد و 30 درصد از مبلغ قرارداد خودمان را دریافت نکردیم. با اینکه حامی مالی از نظر توانایی مالی مشکل مالی نداشت. مثل تیم خودمان زاگرس جنوبی با اینکه اسپانسر قوی و برند است. توانایی زیادی در فراهم کردن شرایط خوب داشت اما برای ما کم کاری کرد. البته شاید من به تصور بعضی باشگاههای خوب قبلیام، و سفارشات زیاد اعضای هیئت هندبال استان و فدراسیون هندبال برای عقد قرارداد با این تیم جهت حفظ اسپانسر و تیم استان خودمان به این تیم پیوستیم. متاسفانه افتضاحترین سال ورزشیام با زاگرس جنوبی رقم خورد.
*مثل چه باشگاهی؟
مثلاً باشگاهی مانند تاسیسات دریایی و لار که واقعاً طبق تعهدشان عمل کردند که جا دارد از آقای حلاجی و راستی تشکر کنم چیزی برای ما کم نگذاشتند؛ اما در باشگاه زاگرس جنوبی اینطور نبود و در حق ما کمکاری کردند.
*مثلاً چه کم کاری؟
4 بازیکن ما امسال با مصدومیت رباط صلیبی روبرو شدند. این باشگاه اصلاً هیچ رسیدگی نکرد. ما در تیم یک سرپرستی به نام خانم آزادی داشتیم. این سرپرست اصلاً در باشگاه حضور نداشت. وقتی ما در تیم به مشکل مواجه میشدیم عملاً سرپرستی نبود که اینها را تا بیمارستان ببرد و رسیدگی کند. حتی سرویس رفت و آمد برای بازیکنان تیم در نظر نگرفته بودند. دخترانی که سال اول حضورشان در لیگ برتر هندبال بود خیلی از این بابت با مشکل مواجه شدند.
*هزینه درمان رباط صلیبی تقریباً چقدر شد؟ این هزینه درمان قطعاً برای بازیکنانی که دستمزد خوبی دریافت آسان نیست.
4 بازیکن ما دچار مصدومیت رباط صلیبی شدند که همه آنها با هزینههای شخصی دنبال درمان دنبال خودشان رفتند. در حال حاضر، صرف عمل رباط 100 میلیون هزینه دارد. هزینه فیزیوتراپی و برخی موارد دیگر هم به هزینه 100 میلیونی اضافه میشود. متاسفانه از میان این 4 بازیکن که دچار رباط صلیبی شدند، برخی بازیکنان دستمزدشان خیلی پایین بود و جزو قراردادهای بالا نبودند. اینها همه با هزینه شخصی درمان کردند. عملاً یکسال لیگ را از دست نمیدهند .
*به طور کلی از رقم قراردادهای بازیکنان در لیگ برتر هندبال بانوان راضی هستید؟
با اینکه در یکی دو سال اخیر میزان قراردادهای مالی بازیکنان هندبال بانوان افزایش پیدا کرده است؛ اما باشگاههایی که حتی اسپانسر خوبی داشتند نتوانستند درصدی از مبلغ قراردادها را بپردازند. من شاهد این بودم که درصدی از مبلغ قراردادها را ندادند و هیچ پیگیری و رسیدگی هم به این موضوعات نشد. برای خانمها مبلغ قراردادها 300 تا 350 میلیون و برای آقایان تا حد 2 میلیارد تومان.
*از تیم ملی چه خبر؟ چرا شما به اردوی تیم ملی دعوت شدید و نرفتید؟
من به تیم ملی دعوت شدم اما متاسفانه به دلایل شخصی امکان حضور در تیم ملی را نداشتم، این موضوع را از طریق نامه به خانم رضاییان مدیر تیم ملی اعلام کرد . ایشان هم گفتند موردی ندارد و سریعاً یک نفر را جایگزین کردند.
*ظاهراً به کمیته انضباطی فدراسیون هندبال هم احضار شدید؟ ارتباطی به عدم حضورتان در اردوی ملی دارد یا مسئله چیز دیگری بود؟
بعد از 2 هفته برای من نامه آمد که شما به کمیته انضباطی احضار شدید چرا که در اردوی تیم ملی حاضر نشدید. آنها تاکید کردند که حتما باید در تهران حاضر شوید و حضوری توضیح بدهید. من نتوانستم واقعاً با شرایط بد مالی که در باشگاه زاگرس رقم خورد به تهران بروم و فدراسیون در جریان موضوع هست.
*حالا که صحبت از تیم ملی هندبال بانوان کشور شد. گوشهای از مشکلات آنها را عنوان کنید.
در تیم ملی بانوان به بازیکنان حق اردو نمی دهند. حتی وقتی مسیر دور است، بلیط پرواز به شما نمیدهند و باید با اتوبوس بروید و بیایید. در صورت آسیبدیدگی باید با هزینه شخصی دنبال درمان بروید. هر طور سنجیدم عملاً بازیکن ملیپوش باید از جیب خودش هزینه که به اردوی تیم ملی بانوان برود. در چنین شرایطی برای همه مربیان جای تعجب بود که چرا مرا به کمیته انضباطی احضار کردند؟
*نتیجه کمیته انضباطی شما صادر شده؟
رای کمیته انضباطی هفتم خرداد ماه صادر شده اما هنوز ابلاغ نشده که بدانم چیزی است. از این بابت واقعاً ناراحتم که چرا به جای رسیدگی به مشکلاتمان اینطور مشکلی به مشکلاتمان اضافه میکنند. در چنین شرایطی اگر برایم حکم محرومیت یا مالی در نظر بگیرند، شاید ناچار به خداحافظی شوم.
انتهای پیام/
برچسب ها :تیم ملی بانوان ایران ، تیم هندبال زاگرس جنوبی ، مریم کاراندیش ، مریم کاراندیش زاگرس جنوبی ، هندبال
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰