تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 11:56
کد خبر : 7752

قدوس: ژاپن بزرگترین تهدید برای ایران در راه قهرمانی جام ملت‌هاست

قدوس: ژاپن بزرگترین تهدید برای ایران در راه قهرمانی جام ملت‌هاست
هافبک تیم ملی می‌گوید ژاپن اصلی‌ترین رقیب ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است.

سامان قدوس که به همراه تیم ملی فوتبال ایران خود را آماده حضور در رقابت‌های جام ملت‌‌های آسیای می‌کند، در گفت‌وگو با روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» هنگ‌کنگ، در تمجید از سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران که از زمان روی کارآمدنش در ۱۳ بازی آمار ۱۱ برد و ۲ تساوی را از خود با میانگین ۳ گل‌زده در هر بازی برجای گذاشته، گفت: امیر قلعه‌نویی نگاه ما به فوتبال را تغییر داد.

وی افزود: ایران کشوری است که مردمانش دیوانه فوتبال هستند و هواداران از ما انتظارات زیادی دارند، بنابراین برای قهرمانی در این مسابقات روی ما فشار است. ما اما می‌خواهیم به دستاوردهای بزرگی برسیم و تنها چیزی که اهمیت دارد، فشاری است که به خودمان وارد می‌کنیم.

طبق این گزارش؛ برای قدوس که در کشور سوئد به دنیا آمده و تمام دوران حرفه‌ای خود را در اروپا گذرانده است، این فشار در قالب انجام وظیفه‌اش برای ارتقای اعتبار فوتبالیست‌های ایرانی در خارج از آسیا و ایفای نقش سفیری ایران خارج از میادین فوتبال است.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: من احساس مسؤلیت می‌کنم که نشان دهم ما مردمان خیلی خوبی هستیم، ایرانی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کنند و فکر می‌کنم در فوتبال شهرت خوبی داریم. مردم می‌دانند بازیکنان ایرانی تکنیکی، ماهر و خوش‌ذهن هستند اما ماجرا فراتر از این است و در فیلم‌ها می‌بینید که آنها همیشه سعی می‌کنند ایرانی‌ها را آدم‌های بدی جلوه دهند. اینها نشان‌دهنده ما مردم ایران نیست. در جام جهانی (۲۰۲۲) این احساس را داشتیم که ما مقابل همه قرار گرفته‌ایم اما حالا چنین چیزی را حس نمی‌کنیم و متحد هستیم و می‌خواهیم با هم به یک هدف برسیم.

قدوس که یکی از لژیونرهای تیم ملی فوتبال ایران است، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در گذشته باشگاه‌های اروپایی تمایلی به جذب بازیکنان آسیایی نداشتند. اگر دو بازیکن با توانایی برابر در دسترس بودند، یکی از برزیل و دیگری از ایران، باشگاه‌ها بازیکن برزیلی را می‌گرفتند. بحث نژادپرستی نبود، بلکه به این خاطر بود که از جذب بازیکن برزیلی مطمئن‌تر بودند. اکنون، باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان ایرانی و آسیایی ریسک می‌کنند و نتیجه هم می‌دهد.

این هافبک ۳۰ ساله که شانس بازی برای تیم ملی سوئد را هم داشت، اما در سال ۲۰۱۷ پس از انجام چند بازی دوستانه برای تیم ملی سوئد ترجیح داد در رده ملی برای ایران بازی کند، گفت: وقتی به اولین اردوی تمرینی تیم ملی ایران رفتم، برخی از پسرعموهایم را برای اولین بار دیدم. همچنین پدربزرگ و مادربزرگم را دیدم که مرا فقط در کودکی دیده بودند. این برای خانواده‌ام اهمیت زیادی دارد و آنها به من افتخار می‌کنند که برای تیم ملی ایران بازی می‌کنم.

سامان قدوس همچنین درباره حضور حضور هواداران زن در ورزشگاه آزادی برای تماشای دربی اخیر تهران که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی رخ داد، اظهار داشت: نمی‌خواهم فوتبال را با سیاست ترکیب کنم اما این ورزشی است که همه باید از آن لذت ببرند، به همین خاطر حضور زنان در دربی تهران به طور حتم گامی در مسیر درست است.

هافبک برنتفورد انگلیس که ژاپن را بزرگترین تهدید در راه قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ می‌بیند، اما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرد، درباره رویارویی با هنگ‌کنگ در مرحله گروهی اظهار داشت: ما بازی با هنگ‌کنگ را خیلی جدی خواهیم گرفت. آنها تیم قدرتمندی بودند (تیمی که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه ۴ بر صفر شکست دادند) و کار را برای ما سخت کردند. تیم هنگ‌کنگ زمان طولانی است که در اردو هستند، تمرین می‌کنند و رقبای‌شان را زیرنظر گرفته‌اند.

وی که در دو دوره اخیر جام جهانی، تیم ملی ایران را همراهی کرده و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هم با ایران تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت، در پایان خاطرنشان کرد: قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بزرگترین کاری است که می‌توانم با تیم ملی انجام دهم. نمی‌خواهم خودم را قهرمان ببینم، من فقط یک فوتبالیست هستم اما دوست دارم وقتی مردم ایران به فوتبال فکر می‌کنند، مرا به عنوان یکی از بازیکنانی که قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده، به یاد بیاورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.