تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 9:23
کد خبر : 6819

شائبه دوپینگی بودن و پریدن المپیک در فدراسیون ژیمناستیک ایران

شائبه دوپینگی بودن و پریدن المپیک در فدراسیون ژیمناستیک ایران
در حالی که هنوز وضعیت ریاست فدراسیون ژیمناستیک مشخص نیست، شائبه‌هایی در مورد دوپینگی شدن یک ورزشکار و از دست رفتن شانس حضور در المپیک پاریس مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری سه امتیاز و به نقل از مهر، برگزاری مجمع پرحاشیه فدراسیون ژیمناستیک در اسفندماه ۱۴۰۱ باعث شد تا روزهای بلاتکلیفی و پرچالش این فدراسیون روز به روز بیشتر شود. در آن مجمع زهرا اینچه درگاهی که یکی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون بود، به دلیل نیامدن تأیید صلاحیت‌اش اجازه حضور در مجمع را نداشت و مجبور شد جلسه را ترک کند. پس از این اتفاق حامیان او هم جلسه را ترک کردند اما با این شرایط مجمع برگزار شد و عابد حقدادی هم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

ریاست حقدادی بیشتر از اینکه روزهای آرامش را به این فدراسیون برگرداند باعث تشویش و چالش شد، فدراسیون جهانی او را به عنوان رئیس به رسمیت نمی‌شناخت و همچنان زهرا اینچه درگاهی را به عنوان رئیس قبول داشت.

در نهایت تیر خلاص به پیکره فدراسیون ژیمناستیک زمانی وارد شد که در مهرماه امسال هم حکم ابطال انتخابات فدراسیون از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد و عملاً وضعیت فدراسیون ژیمناستیک آشفته‌تر از قبل شد تا اینکه با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار تصمیم بر آن شد که ریاست فدراسیون ژیمناستیک را به زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون تحویل دهند اما به دلیل عدم صدور حکم از سوی وزیر ورزش و جوانان برای اینچه درگاهی این اتفاق نیفتاد و فدراسیون دوباره در شرایط بلاتکلیف قرار گرفت.
در این روزهای بلاتکلیفی و آشفته، مهلت ثبت نام اولیه برای حضور ورزشکاران ژیمناستیک برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک هم ۲۴ آذرماه به پایان رسید و فدراسیون هم اقدامی برای ثبت نام ورزشکاران انجام نداد. ضمن اینکه فرصت اولیه برای ارائه گزارش و برگزاری انتخابات ژیمناستیک هم ۶ دی‌ماه به پایان می‌رسد و هنوز وزارت ورزش تکلیف فدراسیون ژیمناستیک را مشخص نکردند.

حمزه امین منش سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با در مورد وضعیت فدراسیون ژیمناستیک و در پاسخ به این سوال که آیا حقدادی در فدراسیون حضور دارد یا خیر، گفت: ما در فدراسیون کارها را پیگیری می‌کنیم و حقدادی هم در فدراسیون حاضر می‌شود.

وی در مورد پایان مهلت ثبت‌نام برای ورزشکاران ژیمناستیک و از دست دادن المپیک پاریس عنوان کرد: نه این صحبت‌ها درست نیست. ثبت نام اولیه به گونه‌ای است که چندین بار فرصت در اختیار ورزشکاران قرار گذاشته می‌شود و آن‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که با این شرایط آخرین فرصت برای ثبت‌نام ورزشکاران چه زمانی است، عنوان کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم!

امین منش در واکنش به سفر سعید رضا کیخا عضو هیأت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک به سوئیس گفت: من هم این موضوع را شنیدم اما نه می‌توان آن را تأیید و نه تکذیب کنم. احتمالاً او برای کار شخصی‌اش به سوئیس رفته است و ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نام مهدی احمد کهن در لیست ورزشکاران دوپینگی به دلیل ارسال ایمیل‌ها و بی‌توجهی فدراسیون قرار گرفته است، اظهارداشت: احمد کهنی هر زمانی مشکلی داشت فدراسیون پیگیر کارهای او بود و تمامی تست‌های دوپینگ‌اش را انجام داده است. ضمن اینکه گاهی اوقات ایمیل تست دوپینگ برای خود ورزشکار می‌آید، با این حال ما همه کارهای او را انجام دادیم ولی هنوز جواب آزمایش‌های دوپینگش برای ما ارسال نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.