تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 22:57
کد خبر : 3131

کشتی آزاد قهرمانی جهان| زارع هم انتقام توکیو را از حریفش گرفت

کشتی آزاد قهرمانی جهان| زارع هم انتقام توکیو را از حریفش گرفت
نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان مدال طلا را بر گردن آویخت.

به گزارش ۳ امتیاز؛ در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان که از روز گذشته با برگزاری مسابقات اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شده است، امیرحسین زارع در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف گنو پتریاشویلی، دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان رفت و با برتری ۹ بر ۲ ضمن گرفتن انتقام شکست المپیک توکیو مدال طلا را بر گردن آویخت.

زارع در نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مغلوب این حریف مطرح شده بود.

آخرین مدال طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد ۳۲ سال قبل توسط مرحوم علیرضا سلیمانی در مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوییس به‌دست ‌آمده بود که امشب زارع بعد از بیش از سه دهه آن طلای تاریخی را تکرار کرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله بانتیجه ۴ بر صفر از سد طا‌ها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و فینالیست شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.