تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 22:03
کد خبر : 654

ایران یک – سوریه صفر؛ پیروزی اقتصادی در مسیر جام جهانی

ایران یک  – سوریه صفر؛ پیروزی اقتصادی در مسیر جام جهانی
جهانبخش گل اول ایران را مقابل سوریه به ثمر رساند.

به گزارش ۳ امتیاز؛ تیم‌های فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در چارچوب رقابت‌های هفته اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲- قاره آسیا – گروه A در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی به علت شیوع کرونا بدون تماشاگر برگزار شد. قضاوت این بازی به عهده ریوجی ساتو از ژاپن است.

گروه داوری: ریوجی ساتو – کمک ها: جون میهارا و هیروشی یامائوچی – داور چهارم: هیرویوکی کیمورا(اطلاعات تکمیلی)

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی ترابی، وحید امیری، جعفر سلمانی، علی قلی‌زاده

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، عمر خربین، محمود المواس، محمد عثمان، ثائر کروما، خالد کروداغلی، عبدالرحمن ویس، اسراء حمویه و موید الخولی

حواشی بازی:

* یاسین سلمان، زبیر نیک نفس و صادقی محرمی سه خط خورده از لیست ۲۷ نفره تیم ملی در این دیدار هستند؛ سردار آزمون هم بدلیل محرومیت در این بازی غایب است.

* دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان که به دلیل ابتلا به کرونا در تمرینات تیم ملی غایب بودند در بازی امشب هم غایب هستند.

* شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای تماشای بازی در ورزشگاه آزادی حضور دارد.

* با توجه به اینکه بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود، یک پرچم بزرگ ایران بخش زیادی از سکوهای ورزشگاه آزادی را پوشانده است.

* داور ژاپنی بازی در همان اوایل بازی با فراخواندن خلیل زاده و خالد تذکری جدی به خاطر درگیری در داخل محوطه جریمه به آنها داد تا نشان دهد با کسی شوخی ندارد. واکنش مدافع تیم ملی به این تذکر یک لبخند بود.

* ماریو تات که در غیاب اسکوچیچ در بازی امشب به عنوان سرمربی نامش در لیست ایران درج شده، از کنار زمین در حال راهنمایی بازیکنان است.

* بازی خشن دو تیم در میانه های نیمه دوم با برخورد شدید عمر خربین و میلاد سرلک همراه بود. در این صحنه سر بازیکن ایران به شدت با زمین برخورد کرد که به همین دلیل، داور بازی را برای مداوای او سریعا قطع کرد.

* کادر پزشکی تیم ملی با توجه به ضربه شدیدی که به سر سرلک وارد شد، از کادر فنی خواست تا او را تعویض کند؛ سعید عزت اللهی به عنوان جانشین سرلک وارد زمین شد. عمر خربین اما بعد از مداوا مشکلی برای ادامه بازی نداشت و به زمین برگشت.

* سعد احمد با برخورد شدیدی که با مهدی طارمی داشت از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد؛ مصدومیتی که با خونریزی جزئی این بازیکن و متوقف شدن جریان بازی به مدت چند دقیقه همراه بود.

* کریم انصاری فرد که به جای علیرضا جهانبخش وارد زمین شد، بازوبند کاپیتانی را در غیاب او به بازو بست.

*دقایق حساس مسابقه:

نیمه اول:

دقیقه ۴: سامان قدوس از روی نقطه کرنر توپ را روی محوطه جریمه سوریه ارسال کرد که ضربه سر شجاع خلیل‌زاده به طرز خطرناکی از کنار دروازه سوریه خارج شد.

دقیقه ۸: ارسال از سمت سوریه به علیرضا جهانبخش رسید، اما او با ضربه آرامی توپ را به سمت دورازه عالمه فرستاد و دروازه‌بان سوریه توپ را دریافت کرد.

دقیقه ۱۲: شوت محمدعثمان به طرز خطرناکی از کنار دروازه ایران به خارج زمین رفت.

دقیقه ۱۵: ضربه عمرخربین از شجاع خلیل‌زاده عبور کرد و ضربه بسیار خطرناکی را به سمت دروازه بیرانوند زد که با اختلاف بسیار کمی تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۲۲: پاس به بیرون سامان قدوس از سمت راست محوطه جریمه سوریه با ضربه آرام جهانبخش همراه بود که به راحتی در دستان دروازه‌بان حریف قرار گرفت.

دقیقه ۴۶: پاس طارمی و ضربه قلی‌زاده که ابراهیم عالمه دروازه‌بان سوریه آن را دریافت کرد.

دقیقه ۴۹: شوت دیدنی عمر خربین از روی ضربه آزاد را علیرضا بیرانوند با یک واکنش زیبا راهی کرنر کرد.

بازی ایران و سوریه

*نیمه دوم:

دقیقه ۵۴: شوت از راه دور سعید عزت اللهی که به صورت زمینی روانه دروازه سوریه شد با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: پاس علی قلی‌زاده از سمت راست در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید؛ این بازیکن با یک چرخش سریع توپ را به علیرضا جهانبخش فرستاد تا این بازیکن با یک ضربه کات دار دروازه سوریه را هدف بگیرد؛ ضربه کاپیتان تیم ملی پس از برخورد به کامل حمیشه وارد دروازه شد.

 

گزارش تصویری بازی ایران و سوریه را از اینجا ببینید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.