تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 20:00
کد خبر : 254

چرا حقیقی به نساجی بازگشت؟

چرا حقیقی به نساجی بازگشت؟
دروازه بان نساجی به تیم سابقش بازگشت.

به گزارش ۳ امتیاز؛ علیرضا حقیقی در سن ۱۸ سالگی بعد از دریافت پنالتی علی دایی نامش را در دنیای فوتبال ایران مطرح کرد منتهی باز گلر اول تیمش نشد. او در فصل بعد با حضور  حسن رودباریان و  مهدی واعظی بیشتر سکونشین بود. دو فصل بعد با مصدومیت میثاق معمارزاده و نارضایتی از عملکرد فنی واعظی به قفس توری سرخ‌پوشان رسید.

حقیقی جوانترین بازیکن تاریخ پرسپولیس است که تا به حال بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بسته‌است. حقیقی در آن سال‌ها در بسیاری از بازی‌های پرسپولیس به میدان رفت و علی‌رغم جوانی اش بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. از بازی در دربی‌های مختلف پایتخت تا بازی در لیگ قهرمانان آسیا، حقیقی شماره یک پرسپولیس بود.

*سنگربان تیم ملی در جام جهانی

با وجود بازی در پرسپولیس کمتر کسی فکر می‌کرد در حضور گلرهای آماده‌ای چون سیدمهدی رحمتی، رحمان احمدی او بتواند در جام جهانی به میدان برود. البته این گلر کمی هم خوش شانس بود، رحمتی با سرمربی پرتغالی تیم ملی به اختلاف خورد. رحمان احمدی با وجود عملکرد باورنکردنی مقابل کره جنوبی، به خاطر قد و قامتش مناسب بازی در جام جهانی تشخیص داده نشد. اینجا بود که شانس در خانه دروازه‌بان جوان تیم ملی را زد.

 حقیقی با تشخیص کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی ایران مقابل تیم‌های بزرگ جهان از جمله نیجریه و آرژانتین به میدان رفت. شاید اگر ضربه ناگهانی لیونل مسی تبدیل به گل نمی‌شد او یکی از بهترین بازی‌های عمر فوتبالش را ثبت کرده بود. او در آخر بازی  آرژانتین با حالتی مغموم به تیرک دروازه تکیه داد. 

ناراحتی علیرضا حقیقی

او به پشتوانه بازی در جام جهانی در تیم‌های پرتغالی و روسی‎ه‌ای به میدان رفت اما بعد چند فصل  به لیگ برتر ایران بازگشت. حقیقی در انتهای فصل نوزدهم لیگ برتر نساجی با حضور محمود فکری نتایج خوبی گرفت. فکری در لیگ نوزدهم با نساجی روی ریل شکست‌ناپذیری قرار گرفت و از ۱۰ بازی موفق به کسب ۱۸ امتیاز شد. این در حالی بود که کادرفنی قبلی در ۲۰ بازی ۲۰ امتیاز کسب کرده بود. نساجی با هدایت فکری در لیگ نوزدهم ۴ برد و ۶ تساوی کسب کرد تا بدون هیچ شکستی حسابی مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد. نماینده مازندران در انتهای فصل نوزدهم لیگ برتر ماشین‌سازی، تراکتور و سپاهان را در زمین حریفان و فولاد خوزستان را در خانه‌اش شکست داد و با کسب ۶ تساوی دیگر برابر تیم‌های مختلف مانند سرخابی‌ها شگفتی‌ساز یک سوم پایانی لیگ لقب گرفت.

نتایج نساجی در ۱۰ هفته پایانی لیگ نوزدهم به شرح زیر بود:

*ماشین سازی صفر – نساجی ۳
*تراکتور صفر – نساجی یک
*صنعت نفت یک – نساجی یک
*نساجی صفر – نفت مسجد سلیمان صفر
*استقلال یک – نساجی یک
*نساجی ۳ – فولاد ۲
*نساجی یک – پرسپولیس یک
*سپاهان صفر – نساجی یک
*نساجی صفر – ذوب آهن صفر
*شهر خودرو صفر – نساجی صفر

حقیقی به گل گهر پیوست

*چرا حقیقی به سیرجان رفت؟

به لطف نتایج ۱۰ هفته پایانی لیگ نوزدهم،  عملکرد بازیکنان نساجی حسابی مورد توجه مربیان تیم‌های دیگر قرار گرفت. به این ترتیب امیر قلعه‌نویی که بعد استعفا از هدایت سپاهان راهی گل‌گهر شده بود و به سراغ علیرضا حقیقی رفت. پیش از پیوستن به شاگردان امیر قلعه‌نویی شایعاتی مطرح بود که شاید پرسپولیس با او قرارداد امضا کند.

در آن مقطع بیرانوند با رویای لژیونر شدن و پیشرفت فوتبال راهی تیم آنتورپ بلژیک شد.با این وجود سرخ‌پوشان برای جایگزینی بیرانوند، حامد لک را ترجیح دادند. لک هم انصافاً در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا سنگربان مطمئنی نشان داد.  با این تفاسیر این دروازه بان ۳۳ ساله در ابتدای فصل بیستم لیگ‌برتر به گل‌گهر سیرجان پیوست

*عملکرد حقیقی در گل‌گهر

شرایط حقیقی در لیگ بیستم خوب پیش نرفت تا گل‌گهر در نیم فصل به دنبال خرید گلر مطمئن بود. گفته می‌شد بازی پیکان و ضربه اوت نادر محمدی بدجور کادرفنی سیرجانی‌ها را رنجانده است.  حقیقی چندین مرتبه از ترکیب تیمش کنار گذاشته شد و بشاگردی جایگزین وی شد. گلر سابق تیم ملی در سیرجان با هواداران به مشکل برخورد و حتی مشمول برخورد کمیته انضباطی باشگاه شد. حقیقی در ۱۸ مسابقه درون چارچوب گل‌گهر قرار گرفت.

از لیگ آذربایجان تا بازگشت به مازندران

در پایان لیگ بیستم شایعاتی مطرح بود که  گلر سابق تیم ملی به لیگ آذربایجان رهسپار می‌شود، اما شکست تیم نفتچی باکو و عدم راهیابی این تیم به مسابقات اروپایی، حقیقی را منصرف کرد. در شرایط فعلی که نساجی نیما میرزازاد دروازه‌بان جوانش را به سپاهان فرستاده و در ازای آن محمد منصوری را به اختیار گرفته است به دنبال گلر جدید بود.

امروز علیرضا حقیقی با قراردادی دوساله راهی نساجی شد تا دوباره خاطرات لیگ نوزدهم را به همراه نماینده مازندران در لیگ ‌برتر تکرار کند.

باید دید حقیقی در بازگشت دوباره به نساجی چه کارنامه‌ای ثبت خواهد کرد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.