تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردین 1401 - 10:52
کد خبر : 4163

ناوارو: ایران مقابل انگلیس شکست می خورد اما از گروهش صعود می کند

ناوارو: ایران مقابل انگلیس شکست می خورد اما از گروهش صعود می کند
مربی سابق والنسیا گفت: در مورد ایران، احساس بسیار خوبی دارم، زیرا در گروهی که امکان دسترسی به مرحله بعد وجود دارد.

به گزارش سه امتیاز، خوان ناوارو مربی پیشین والنسیا که فصل گذشته در شنزن چین به عنوان مربی فعالیت می‌کرد. او سابقه کار در برایتون و دستیار جوردی کرایوف را هم در کارنامه دارد. با توجه به شناختی که از فوتبال آسیا و انگلیس دارد در گفتگو اختصاصی با «سه امتیاز» از مسائل جاری فوتبال و گروه بندی ایران در جام جهانی فوتبال جویا شدیم:

*از نتایج خود در لیگ چین بگویید، چگونه بود و چرا از تیم شنژن جدا شدید.

نتایج ما در سوپرلیگ چین همراه با شنژن واقعا خوب بود، زیرا در سال ۲۰۲۰ هدفمان حفظ موقعیت در سوپرلیگ بود. در آخرین فصل ۲۰۲۱ ما در رده ششم قرار گرفتیم که بهترین نتیجه در ۱۷ سال اخیر باشگاه است و می‌توان آن را موفقیت بزرگی برای یک باشگاه در فصول گذشته دانست.

*دوست دارید در فصل جدید در کدام تیم باشید؟

مطمئناً دوست دارم در یک باشگاه بزرگ باشم، اما برای من خانواده مهمترین چیز است و در جایی که خانواده‌ام بتوانند با من بیایند خوب خواهم بود و در باشگاهی که در آن احساس راحتی و ارزش می‌کنم که ۱۰۰% توان خودم را ارائه دهم و همچنین دانش خود را با همه بتوانم به اشتراک بگذارم.

*پیشنهادی دارید یا هنوز در حال مذاکره هستید؟

فعلاً چند پیشنهاد دارم و یک ماه دیگر برای تصمیم‌گیری صبر خواهم کرد.

*با توجه به هزینه‌های سنگین برای حضور بازیکنان مطرح دنیا در لیگ برتر چین، فوتبال این کشور در سال‌های اخیر، آیا فوتبال این کشور پیشرفت کرده است یا خیر؟

فوتبال چین در ۵-۶ سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است، اما در سال گذشته به دلیل بسیاری از عوامل ارزش جهانی لیگ آنها کاهش یافته است، اما من مطمئن هستم که به زودی چین دوباره پیشرفت خواهد کرد و یک لیگ قوی و قدرتمند در آسیا خواهد شد.

*نظرت در مورد گروهبندی جام جهانی چیست و سختترین گروه را کدام گروه می‌دانی؟ به نظر شما کدام تیم‌ها مدعی جام هستند؟

در مورد گروه‌بندی جام‌جهانی، فکر می‌کنم همه آنها به‌جز گروه E، با اسپانیا و آلمان به‌ویژه برابر هستند، اما هرگز ژاپن را فراموش نکنید. هنوز ۷ ماه تا شروع بازی فرصت داریم و بسیاری از اتفاقات ممکن است برای بازیکنان زیادی رخ دهد و تیم ملی اسپانیا می‌تواند با یک پیش فصل در میانه بازی تحت تاثیر قرار گیرد. به هر حال مثل هر جام‌جهانی دیگری این مسابقات خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود.

*نظر شما در مورد گروه ایران چیست و آیا شانسی برای صعود دارند؟

در مورد ایران، احساس بسیار خوبی دارم، زیرا در گروهی که امکان دسترسی به مرحله بعد وجود دارد، به استثنای انگلیس، می‌توانند رو در رو با آمریکا و مرحله بعدی مقدماتی اروپا از بین تیم‌های (ولز، اوکراین یا اسکاتلند) مبارزه کنند).

*نظرت در مورد حضور جوردی کرایف در بارسلونا چیست و چقدر در این مدت روی کار فنی بارسلونا تاثیرگذاشته است.

و در نهایت، در مورد جوردی کرایف، می‌دانم که او تأثیر زیادی در موفقیت بارسلونا در چهار ماه گذشته داشت، زیرا او کاملاً درگیر جذب بازیکنان جدید در پنجره زمستانی بود. او بسیار آرام است و می‌داند که چگونه از بسیاری جهات در زمان مناسب استفاده کند.

*ویارئال مقابل بایرن مونیخ نتیجه خوبی کسب کرد، به نظر شما در بازی برگشت شانس صعود به نیمه‌نهایی را دارند، آن هم بر اساس همکاری‌هایی که در گذشته با سرمربی آنها اونای امری داشته‌اید.

البته من فکر می‌کنم که ویارئال بازی شگفت‌انگیزی انجام داد (با وجود اینکه ویارئال باید حداقل یک گل دیگر در بازی اول به ثمر می‌رساند) چون آنها فرصت‌های زیادی برای زدن گل بیشتر داشتند. البته معتقدم این کار آسانی نخواهد بود، زیرا بایرن مونیخ تیم بزرگی دارد. به هر حال اونای امری تمام تلاش خود را برای تضعیف قدرت تهاجمی آلمان‌ها در بازی برگشت به کار خواهد گرفت. من دوستدارم سه تیم از اسپانیا در نیمه‌نهایی حضور داشته باشد.

 

گفتگو: یدالله محمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.